آذوح: علی منافزاده با قطعه شعر زیر شروع به سخنرانی کرد:

بایرام گلدی ائلیمیزه

سو گلمه‌دی گؤلوموزه

باغلی قالان دیلیمیزه

تالانمیش مدنیت‌یمیزه

سوسوز قالان گؤلوموزه

بایرام بیزیم نه‌ییمیزه؟؟

این دانشجوی تورک در اعتراض به مراسمی که از طرف تشکل اصلاحطلب دانشگاه اورمیه با موضوع شعرخوانی در رابطه با عید نوروز برگزار شده بود شروع به ایراد سخنرانی نمود. بخشی از آن بدین صورت میباشد:

"نوروز، عیدیست که در میان تورک های جهان با نامهای «اَرگنه‌قون، اوغوز و یاز بایرامی» نیز شناخته میشود و اتفاقا این عید در میان ترکها علی الخصوص ترکهای آذربایجانی به مراتب بیشتر از سایر اقوام مرسوم است. با این وجود جای بسی تعجب دارد «انجمن ایران اسلامی» با گرایش اصلاحطلبی در قلب آذربایجان هیچ علاقه ای به شناساندن رسم و رسوم این ملت ندارد و به جای آن سعی در تحمیل فرهنگ نا آشنا با چیدمانی کاملا مرکز محور به صاحبان اصلی این آب و خاک دارد.

اصلاحطلبان! با احترامي كه به ميهمانان عزيزتان قائليم، ولي بهتر بود اين نمايش را براي دوستان همفكر مركزنشينتان بازي ميكرديد كه ظاهرا هم كوچکترین علاقه ای به شنیدن صدای ملل غیر فارس ندارد.

حال سوالمان این است که با کدام منطق اتحاد را در به هیچ شمردن هویت غیرفارس ها مبینید؟ هویتی که امروزه فعالین احیای آن به عنوان مجرم شناخته شده و مجبور به سپری کردن عیدشان با زندانبانان هستند.

به همین مناسبت قطعه شعری را تقدیم این فعالان دربند می نمایم"

علی منافزاده، در آخر با تقدیم قطعه شعری از شاعر ملی آذربایجان «خلیل‌ریضا اولوتورک» با نام «زینداندا نوروز بایرامی» به «فعالان و زندانیان سیاسی دربند» سخنرانی خود را به پایان رساند.

در ادامه چند مصراع پایانی این شعر که با استقبال پرشور دانشجویان مواجه گردید را می‌آوریم:

"... سیل گؤزونو ائی گول نفس

چیراغیمیز حاقدان یانیر

اونو کیمسه سؤندورنمز"

https://youtu.be/_6u4vACH6tc

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1187506944636558/

آذوح

 

 

 

 

 

1358456462 vayfdyvlafed