آذوح: بی خبری چندین روزه از وضعیت اسدالله اسدی ادامه داشته و احتمال بازداشت ایشان بسیار زیاد است.

به گزارش آذوح از روز 5 اسفند خبری از محل نگهداری و وضعیت دکتر اسدالله اسدی در دست نیست و به گفته ی برخی شاهدان عینی ماموران امنیتی با حضور در مطب وی در تبریز این فعال ملی را دستگیر کرده اند.

گفتنی است تلاشهای خانواده ی ایشان برای آگاهی از محل نگهداری وی به نتیجه نرسیده و مسئولان امنیتی یا قضایی پاسخ مشخصی به نزدیکان وی نداده اند.

خاطر نشان میشویم 23 تیر 89 اسدالله اسدی داغداغان از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت گردید. وی پس از 5 ماه حبس در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز به تهران منتقل شده و 4 ماه را نیز در انفرادی بندهای 240 و 209 زندان اوین در حبس به سر برد.

اسدالله اسدی به اتهام همکاری با دول متخاصم و همچنین ظاهرا عضویت در حزب خلق مسلمان از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به 10 سال حبس تعزیری محکوم گردید که در دادگاه تجدید نظر به 5 سال حبس تعزیری کاهش یافت.

وی پیشتر نیز در سال 1373 به اتهام عضویت در حزب خلق مسلمان متهم شده بود.

مردم آذربایجان به ویژه مناطق زلزله زده قاراداغ، به دلیل خدمات انسان دوستانه پزشکی که وی در آن مناطق به مردم ارائه داده بود، با تهیه طوماری از 80 روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادی هر چه سریعتر وی شدند که با پیگیری‌ها ایشان، در نهایت حکم صادره به سه سال و نیم کاهش یافت.

آذوح

report