آذوح: فعال شناخته شده ی آذربایجان بار دیگر بازداشت و به زندان تبریز منتقل گردید.

مرتضی مرادپور روز جاری در حوالی میدان آبرسان تبریز توسط تعدادی از ماموران امنیتی دستگیر گردید.

به گزارش آذوح در چند هفته ی گذشته ماموران امنیتی به دفعات و با شیوه های مختلف در صدد دستگیری مرتضی مرادپور بوده اند. تماس تلفنی و تهدید به برخورد شدید قضایی، تهدید خانواده ی این فعال ملی و احضار تلفنی در هفته های گذشته به دفعات از سوی نیروهای امنیتی ایران تکرار گردید.

هفته ی گذشته نهایتا در چند نوبت ماموران امنیتی ضمن حضور در درب منزل ایشان در صدد بازداشت وی بوده اند که موفق به دستگیری مرتضی مرادپور نشده و با تهدید برادر و مادر ایشان، خواستند مرتضی خود را به زندان تبریز معرفی نماید.

این در حالی است که پیش از این دادگاه انقلاب تبریز و مسئولان زندان وی را بدون قید و شرط آزاد کرده بودند اما پس از مدتی اعلام کردند آزادی وی به صورت "مرخصی" بوده و او بایستی به زندان بازگردد.

فعال شناخته شده و مبارز جوان آذربایجان نیز با عدم قبول این ادعای مضحک و خلاف واقع به دفعات اعلام کرد به هیچ وجه زیر بار این مساله نرفته و آن را امری کاملا غیرقانونی می داند.

لازم به یادآوری است، دوشنبه 28اردیبهشت 94 مرتضی مرادپور از سوی ماموران امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

وی در سال 1388 در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به 3 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مرتضی مرادپور، از روز چهارم آبان ماه 1395 و در اعتراض به عدم اعمال ماده 134 قانون مجازات اسلامی و رد درخواست‌اش در این خصوص، با نوشتن نامه‌ای خطاب به ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی ضمن اعتراض به روند غیرقانونی دادرسی و اجرای حکم دادگاه، تا رسیدگی مسئولین به موارد اعتراضی، در زندان تبریز، اعتصاب غذا کرد.

در روز دوشنبه 29 آذر ماه 1395 تجمعی اعتراضی در مقابل دادگستری تبریز برای درخواست آزادی مرتضی مرادپور که وارد پنجاه و ششمین روز اعتصاب غذای خود شده بود تشکیل شد که چهارده نفر از معترضان بازداشت شدند. در میان دستگیرشدگان، حسن مرادپور پدر و فردین مرادپور برادر مرتضی مرادپور نیز وجود داشتند.

این زندانی سیاسی ترک عصر روز چهارشنبه 8 دی ماه 1395 هجری شمسی پس از 65 روز اعتصاب غذا با توجه به درخواست مکرر مادرش از او و قول قطعی شورای زندان برای تأمین خواسته‌هایش، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد.

او روز بعد از پایان دادن به اعتصاب غذایش از زندان آزاد شد اما پس از آزادی به دلیل ضعف جسمانی و مشکلات پزشکی ناشی از اعتصاب غذای طولانی به مرکز درمانی منتقل گردید.

آذوح

1358456462 vayfdyvlafed