آذوح: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: نقش آذربایجان و نمادهای آن نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش یول‌پرس، محمداسماعیل سعیدی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مسئله‌ فراموش شدن نمادهای آذربایجان در طراحی اسکناس‌ها و سایر کارهای فرهنگی، سیاسی به نوعی دهن‌کجی محسوب می‌شود و تذکرات کتبی و شفاهی به وزیر اقتصاد و مسئولان مربوطه ابلاغ شده است و نقش خطه‌ی آذربایجان و تبریز در طول تاریخ نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: آذربایجان و مردم آن در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور نقش پررنگی داشته‌اند و همچنین وحدت ملی کشور نیز در بسیاری از نقاط بحرانی تاریخی کشور مدیون مردم این خطه است و رد پای رشادتهای مردم این خطه در شکل‌گیری واحدهای سیاسی دوران مشروطه، تحریم تنباکو، انقلاب اسلامی ایران و اوج پیروزی آن پابرجاست.

سعیدی با اشاره به مفاخر آذربایجان و شناخته شدن آنان در سطح جهانی، گفت: مفاخری همچون علامه طباطبایی و علامه جعفری در عرصه‌ی فلسفه یکه‌تاز میدان بودند.

وی بیان کرد: ادبیات غنی آذربایجان و مفاخر ادبی همچون شهریار، مولوی و خاقانی نیز از جمله شاعرانی هستند که هنر و قلم آنان بر کسی پوشیده نیست و نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه‌ نمایندگان است که در راستای اصلاح چنین دهن کجی‌هایی برآیند تا نقش سیاسی و فرهنگی این خطه بیش از این مورد غفلت واقع نشود.

 1358456462 vayfdyvlafed