آذوح: با حمله گسترده نیروهای اشغالگر ارمنی به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و شهادت تعدادی از سربازان آذربایجان احتمال آغاز عملیات گسترده نیروهای آذربایجانی برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی افزایش یافته است.

به گزارش یول‌پرس، جنگ ۴ روزه آوریل سال ۲۰۱۶ و آزادسازی قسمت‌هایی از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان، مناقشه قره‌باغ را بار دیگر تبدیل به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌ها نمود و آتش زیر خاکستر این بحران بعد از دو دهه بار دیگر شعله ور شد. جنگی که در پی آن اشغالگران ارمنی متحمل تلفات سنگینی شده و برخی از مواضع استراتژیک تحت تسلط خود را از دست دادند که این عامل بر مشکلات و فشارهای سیاسی موجود بر دولت فعلی ارمنستان افزود.

با آغاز سال ۲۰۱۷ نیز بسیاری از کارشناسان نظامی و سیاسی از قطعی بودن تکرار سناریوی آوریل سال گذشته و آغاز درگیری‌هایی به مراتب شدیدتر، طولانی تر و گسترده تر میان آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.

افزایش توان نظامی جمهوری آذربایجان و وجود عزم و اراده ملی در این کشور جهت بازپس گیری مناطق اشغال شده و بازگشت آوارگان جنگی به سرزمین‌ها خود و نزدیک بودن انتخابات پارلمانی ارمنستان و تلاش حزب حاکم این کشور برای فریب افکار عمومی و استفاده تبلیغاتی از موضوع قره‌باغ از جمله دلایل کارشناسان برای پیش‌بینی جنگ نظامی شدید میان این دو کشور می‌باشند.

پیش بینی که گویا می‌رود تا به واقعیت تبدیل شود و منطقه قفقاز جنوبی بار دیگر شاهد روزهای بحرانی دیگری باشد. چرا که چندروزی است که درگیری‌های شدیدی از خطوط تماس ارتش جمهوری آذربایجان و اشغالگران ارمنی منتشر می‌شود. بعد از انهدام چند گروه تجسس و نفوذی ارمنی توسط آذربایجان، امروز ارمنستان با شلیک ۴۶ موشک به سمت مواضع آذربایجان در منطقه استراتژیک خوجاوند – فضولی تعدادی از سربازان تورک را به شهادت رساند. با توجه به دستور وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به رسانه‌های این کشور جهت عدم انتشار جزئیات این جمله و همچنین خواست این وزارت از شهروندان آذربایجان جهت خودداری از فیلم برداری از انتقال تجهیزات جنگی ارتش این کشور به مناطق جنگی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، همگی نشانه‌های آشکاری از آمادگی جمهوری آذربایجان برای آغاز عملیاتی همه جانبه علیه مواضع اشغال گران میباشد.