آذوح: رژیم ایران در روز جهانی زبان مادری، فعالین ملی آذربایجان را با احکامی بیسابقه روبرو کرد.

به گزارش آذوح 4 فعال سیاسی ترک در حکمی که روز 1 اسفند صادر گردیده در مجموع به 45 سال زندان و 8 سال تبعید به مناطق دوردست و مختلف محکوم گردیدند.

1اکبر آزاد به تحمل 10 سال حبس تعزیری و 2 سال تبعید به شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام؛

2علیرضا فرشی به تحمل 15 سال حبس تعزیری و 2 سال تبعید به شهرستان باغملک از توابع استان خوزستان؛

3بهنام شیخی به تحمل 10 سال حبس تعزیری و 2 سال تبعید به شهرستان مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان؛

4 - حمید منافی به تحمل 10 سال حبس تعزیری و 2 سال تبعید به شهرستان ازنا از توابع استان لرستان؛

این احکام از سوی دادگاه انقلاب استان تهران (بهارستان) به اتهام تشکیل جمعیت غیر قانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور طبق ماده 498 قانون مجازات اسلامی و با حسب مجازات تکمیلی تبعید 2 ساله مصرحه در ماده 24 قانون مجازات اسلامی بعلت تشکیل مراسم نکوداشت و بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در مورخه 2 اسفند 1392 هجری شمسی صادر گردیده است.

علیرضا فرشی علاوه بر اتهام وارده فوق الذکر، در مورخه 1393 به دلیل جمع آوری امضا برای نیل به کسب مجوز از سوی وزارت کشور برای برگزاری مراسم روز جهانی زبان مادری اقدام نموده بود که با بازداشت وی از سوی مامورین امنیتی اطلاعاتی تهران به اتهام اجتماع و تبانی برای عمل بزه جهت بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی طبق ماده 610 قانون مجازات اسلامی از سوی دادسرای متهم گردیده و به تحمل 5 سال حبس تعزیر محکوم شده است. که مجموعا 15 سال حبس تعزیر و 2 سال تبعید به وی از طرف دادگاه بدوی فوق الذکر صادر گردیده است

لازم به ذکر است، مجازات تکمیلی هر کدام از فعالین ملی و مدنی طبق قید دادنامه صادره شده در صورت تکرار فعالیت خود در محل اقامت اجباری به حبس یا جزای نقدی (درجه هفت)افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که ماه گذشته دیگر فعال ملی آذربایجان، سیامک میرزائی هم به 10 سال زندان و 2 سال تبعید محکوم گردید.

آذوح

1234

56

78910

1112

1314

1415

16