چاپ

 

آذوح: نماینده شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس گفت: متاسفانه در سال های اخیر نتوانسته ایم بسترهای اشتغالزایی را همچون ذوب آهن شهرستان قروه حفظ کنیم که از دست دادن آن موجب بیکاری افراد منطقه شده است.

به گزارش یول‌پرس، علی محمد مرادی ضمن اشاره به وضعیت مطلوب و حاصلخیزی زمین های کشاورزی منطقه دهگلان و قروه گفت: تنها ۱۰ درصد از زمینهای استان های کردستان، “آبی” می باشد در حالی که این میانگین در کشور ۴۷ درصد است.

مرادی در ادامه گفت: ما مخالفتی با خروج آب های منطقه جهت تامین آب شرب استان های دیگر نداریم اما به شرطی که به میانگین کشوری ۴۷ درصد برسیم.

مرادی با اشاره به اینکه سهم آب های شهرستان های قروه و دهگلان مشخص نیست، گفت: هرچند امسال نتوانستیم جهت تامین آب شرب قروه و دهگلان تخصیص بگیریم اما تلاش خواهیم کرد در سال آینده، آب شرب شهرستان های قروه و دهگلان و روستاهای تابعه را از محل سد قوچم تامین کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات مهم مردم رفع بیکاری است، افزود: هیچ کاری در زمینه اشتغال در قروه و دهگلان صورت نگرفته است و بسترهای اشتغال نابود شده است که تلاش خواهیم کرد این بسترها را احیا کنیم.

در ادامه، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دهگلان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مکان های ورزشی شهرستان، گفت: با پیگیری های نماینده شهرستان های قروه و دهگلان، اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی جهت احداث سالن ورزشی در شهر بلبان آباد تامین شده است و در سال آینده شاهد افتتاح سالن چند منظوره ورزشی در این شهر خواهیم بود.

جلیل شکوری افزود: از دیگر پروژه های مهم ورزشی شهرستان دهگلان، افتتاح سالن ورزشی چند منظوره است که با تکمیل پیست دو و میدانی، این مهم در اسفند ماه تحقق خواهد یافت.

قروه یکی از شهرستان‌های ترک و شیعه نشین استان کردستان کنونی می باشد که از حیث تعلق جغرافیایی و سرزمینی، از گذشته به استان همدان و جغرافیای تاریخی آذربایجان تعلق داشته است که در نتیجه تقسیمات کشوری جدید در سال ۱۳۳۷ از استان همدان جدا و به استان کردستان الحاق شد و در اثر مهاجرت هایی که به این شهرستان صورت گرفت اقوام دیگری نظیر کردها نیز در آن ساکن شده اند. جمعیت این شهرستان ۲۲۰ هزار نفر می‌باشد.

 Azerbaijan