چاپ

 

آذوح: روز سه‌شنبه نوزدهم بهمن ماه ۱۳۹۵ محمد‌رضا فقیهی وکیلِ زندانی‌ سیاسی " سیامک میرزایی " با حضور در دادگاه انقلاب بهارستان ، لایحه اعتراضی به حکم بدوی صادره به این زندانی آذربایجانی که وی را به تحمل ده‌سال حبس تعزیری و دو سال تبعید در طبس محکوم کرده بود،  تحویل دادگاه مذکور کرد .

حکم سنگین سیامک میرزایی فعال سیاسی تُرک طی دادنامه‌ای شش‌صفحه‌ای و بدون هیچ توضیحی در خصوص اتهام مطرح شده توسط قاضی حسنی که ریاست دادگستری بهارستان را نیز عهده‌دار است روز ششم بهمن ماه جاری صادر و به وکلای ایشان ابلاغ گردیده است.

همچنین یکشنبه هفته جاری نیز مسئولین دادگاه مذکور با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی جهت آزادی موقت آقای میرزایی برای چندمین بار متوالی مخالفت و جهت تصمیم نهایی به دادگاه تجدید نظر واگذار کردند .  

پیشتر قاضی رجبی بازپرس پرونده در مراجعت پدر آقای میرزایی جهت تودیع وثیقه صادره ،  از اصرار تیم بازجویی بند ۲۰۹ اوین در عدم قبول این وثیقه پرده برداشته بود .

سیامک میرزایی از روز بیست و چهارم تیر ماه سال جاری پس از یورش نیروهای امنیتی در محل کارش در شهر مغان بازداشت و پس از انتقال و بازجوییِ چهارماهه در بند ۲۰۹ زندان اوین،  به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است .

 میرزایی فعال سیاسی تُرک و دانشجوی ممنوع‌التحصیل در مقطع فوق‌لیسانس است که پیشتر در سال ۹۰ به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود .

آذوح

1358456462 vayfdyvlafed