ظهر روز چهارشنبه هشتم نوامبر ۲۰۱۷، سیاستمدار مبارز احوازی احمد مولا، از مسئولان جنبش النضال برای آزادی احواز، به ضرب گلوله های مزدوران رژیم شوونیستی ایران در شهر لاهه هلند ترور شد. ترور ناجوانمردانه ی وی به جرم دفاع از حقوق پایمال شده ی ملت عرب احواز، چیزی نیست که جنایتکاران رژیم ایران بتوانند بر آن نام پیروزی نهند. ما می‌دانیم که این جنایت نه اولین و متأسفانه، نه آخرین جنایتی است که رژیم ایران جهت حفظ حاکمیت ضد انسانی خودش مرتکب شده و خواهد شد. ما هنوز قتل عام زندانیان سیاسی در زندانهای ایران و ترور مخالفین در ایران و کشورهای مختلف را فراموش نکرده ایم!

رژیم جنایتکار ایران طی 39 سال حاکمیت خویش، هرگاه نتوانسته به درون احزاب نفوذ یابد و با اشراف اطلاعاتی مانع از اتحاد آنان گردد، با ترور رهبران و نیروهای موثر آن‌ها به زعم خود  سعی در فروپاشی و یا بی اثرکردن مخالفانش نموده است، غافل از آنکه خون رنگین هر شهید مبارز ملت،‌ اراده ی یاران را در پیمودن راه آزادی وطن جزم تر و استوارتر میسازد!

ملتهای تحت ستم ملی در ایران!

عمر رژیمهای تمامیت خواه در عرصه گیتی به سر آمده و باقیمانده حاکمیتهای ارتجاعی نیز در حال فروپاشی هستند، اراده پولادین ملتها را نه با تانک و بمب و گلوله و نه با ترور و زندانی کردن آزادیخواهان نمی توان از بین برد. بدانیم که خیزش هویت خواهانه و حقوق خواهی ملل تحت ستم، ناقوس مرگ رژیم نژادپرست حاکم در ایران و اپوزیسیون های دست ساز رنگارنگش را به صدا در آورده است و  خونهای به ناحق ریخته شده قهرمانان و مبارزین آزادیخواه عرب، تورک، بلوچ و ... علاوه بر بشارت آزادی و استقلال حتمی آنان از چنگال رژیم نژادپرست، نوید بخش  همکاریهای آینده ملل و دولتهای مستقل و آزاد فرداهای این سرزمینها نیز میباشد.

ملت عرب احواز !

بدانید که تورکان آذربایجان جنوبی نیز  همانند گذشته بعنوان سنگرداران آزادی، یار و یاور شما بوده و تا پیروزی نهائی، در کنارتان جهت ساختن منطقه ای عاری از تعصبات نژادی و ایجاد همکاریهای منطقه ای، برپایه احترام متقابل و رعایت حقوق بین المللی و موازین حقوق بشری خواهند بود.

درود بی پایان به ملت بپاخواسته ی عرب احواز !

پاینده باد اتحاد و همکاری ملل تحت ستم ملی بر علیه رژیم شوونیستی ایران!

11-11-2017

امضاکنندگان:

آزربایجان دموکراتیک بیرلیگی- بیرلیک

آزربایجان اویرنجی حرکاتی- آذوح

دونیا آزربایجانلیلار کونقره سی- داک

گونئی آزربایجان دموکرات پارتی سی- گادپ

گونئی آزربایجان لیبرال دموکرات پارتی سی- گالدپ

گونئی آزربایجان سوسیال دموکرات پارتی سی

میللی یول تشکیلاتی

واحید موستقیل آزربایجان جبهه سی