آذوح: امیر ستاری رئوف فعال ملی آذربایجانی امروز به مورخه 22 خرداد1398 همزمان با سومین روز از اعتصاب غذای خویش، طی تماسی با نزدیکان خویش با انتشار فایل صوتی به تشریح دلایل اعتصاب غذای خویش پرداخت.

این فعال در فایل صوتی از دست های غیرقانونی خبر داده که مانع تحقق عدالت شده و اعلام نموده بزودی اسنادی از پرونده خویش را در اختیار فعالان حقوق بشری قرار خواهد داد تا افکار عمومی در مورد عملکرد سیستم قضایی و امنیتی تبریز قضاوت کنند.

لازم به ذکر است این فعال در 11دی ماه97 برای سپری کردن حکم 7 ماهه زندان خود به زندان تبریز مراجعه نمود،دومین پرونده وی که دقیقا یک هفته بعد از بازداشت اتفاق افتاد،به اتهام "توهین به رهبری و فعالیت در فضای مجازی"بودکه در دادگاه تجدید نظر شعبه 3دادگاه تبریز به 6ماه حبس تعزیری تغییر یافت.

پس از پایان یافتن اولین پرونده وی و تجمیع دوحکم در دادگاه ،وی را به 5سال حبس تعزیری محکوم کردند و علی رغم پیگیری ها،هنوز جوابی از دیوان عالی بعد از گذراندن 11ماه از زندان ایشان دریافت نگرده اند

ترجمه فارسی

بنام خداوند مهربان و بخشنده

"اگرمسلمان نیستید ، آزاده باشید."

امام حسین (ع)

ملت بزرگ و شریف آذربایجان باسلام و احترام، من امیر ستاری از فعالان مدنی ترک آزربایجان درسومین روز اعتصاب غذای خود از زندان مرکزی تبریز بعضی مسائل مرتبط با پرونده را با شما ملت بزرگوار در میان خواهم گذاشت.

هموطنان عزیز "حق دادنی نیست، گرفتنیست"، پس برای احقاق حقوق مدنی و انسانی خود که ظالمانه از طرف قوه قضاییه با احکام ناعادلانه و فشار نیروهای امنیتی از من سلب گردیده به این نتیجه رسیدم که دست به اعتصاب غذا بزنم و لذا در این راه، یا به حقوق از دست رفته ام دست خواهم یافت یا جانم را به جان آفرین تسلیم خواهم نمود. این در حالیست که بنده به اتهام های واهی بازداشت گردیده ام و ماه هاست برای رسیدن به حقوق از دست رفته در پرونده ام و تحقق عدالت تمامی راههای قانونی را طی نموده ام که متاسفانه دست های فراقانونی مانع رسیدم بنده به خواست های قانونی ام می گردد و وضعیت را به اینجا رسانده است.

با نگاهی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خواهیم دید که برای فعالین مدنی و حتی احقاق حقوق شهروندی بندها و ماده-تبصرهایی به تصویب رسیده و حتی منشور حقوق شهرومندی نیز نوشته شده است اما متاسفانه ما فعالین مدنی زمانیکه با فعالیت های مسالمت آمیز و قانونی خواستار تحقق مواد قانونی می شویم با اتهام های واهی و امنیتی روبرو شده و با حکم های سنگین مجازات می گردیم این در حالیست که ما برای برپایی عدالت خونها داده ایم.

در پایان لازم است تاکید کنم که این جانب در آینده نزدیک مدارکی نسبت به پرونده ام را منتشر خواهم نمود که هم ملت شریفم و هم تمامی فعالان مدنی و حقوق بشری و وکلای متعهد و تمامی آنان که درد اجرای صحیح قانون را دارند را خوانده و در باره سیستم قضایی و امنیتی تبریز قضاوت کنند .

باشد که روزی تمام ملتهای دنیا طعم آزادی را درک کرده و آزاد زندگی کنند.

امیر ستاری رئوف فعال مدنی تورک دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی