آذوح: ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران دیروز صبح شنبه به منزل پدری میلاد اکبری یورش برده، به بهانه تفتیش و جهت دستگیری این فعال ملی ترک آذربایجانی لوازم خانه را بهم ریختند.

در حین یورش ماموران اطلاعاتی میلاد اکبری در خانه نبوده و نتوانسته اند وی را دستگیر نمایند.

ماموران مادر میلاد اکبری را تهدید کرده اند که اگر تا فردا یعنی امروز یکشنبه خودش را معرفی نکند با عواقب بدی روبرو خواهد شد.

ماموران جهت اجرای حکم چهار ماه حبس میلاد اکبری به منزل پدری این فعال ملی آذربایجانی یورش برده اند. عاملان جمهوری اسلامی ایران مادر این فعال ملی را با الفاظ رکیک مورد توهین قرار دادند.

«میلاد اکبری»، «مرتضی پروین» و «اکبر جهانگیری»، پیش‌ازاین از سوی دادگاه بدوی شهرستان کلیبر با اتهام واهی و انتسابی مشارکت در اخلال نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی و دادن شعارهای نامتعارف در قلعه بابک با استناد به ماده 618 ق‌. م. ا، به تحمل پرداخت جزای نقدی جایگزین حبس 4 ماهه و تحمل 40 ضربه شلاق تعزیری محکوم‌شده بودند که حکم مذکور در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید شده بود.

این فعالین در تمامی مراحل دادگاه، دفاعیات خود را به زبان مادری‌شان، ارائه کرده بودند. دفاعیه فعالین که روز چهارشنبه (15 فروردین 1397)، به‌صورت کتبی و به زبان تُرکی آذربایجانی نوشته‌شده بود، از سوی دادگاه حکومت ایران، «دفاعیه مبهم و بلاوجه» اعلام شد.

این فعالین، در 9 تیرماه 1396 با شرکت در تجمعات سالیانه «قلعه بابک» که به مناسبت «سالروز تولد بابک قهرمان ملی آذربایجان» برگزار می‌شود، به همراه ده تن دیگر بازداشت و به زندان منتقل و بعداً به‌طور موقت آزاد شدند.

در تجمع مذکور در قلعه بابک، فعالان ملی آذربایجان، ضمن اعتراض به تبعیضات صورت گرفته علیه آذربایجان جنوبی، خواستار آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی، ازجمله آزادی مهندس «سیامک میرزایی» شده بودند.

میلاد اکبری تاکنون چندین بار به علت فعالیت خود در دفاع از حقوق ترک های آذربایجان دستگیر، بازداشت و به حبس محکوم شده است.