آذوح: کارگران قراردادی شرکت گسترش آهن راه بعد از 7 روز اعتصاب، برای پیگیری مطالباتشان در ایستگاه راه آهن تبریز تجمع کردند و شب را در ایستگاه ماندند.

به گزارش یول‌پرس، اعتصاب این کارگران از حوزه سلماس شروع شده و در طول هفته به حوزه‌های تبریز، صوفیان، عجب‌شیر، مرند و شفاخانه کشیده شده‌ است. این کارگران به عدم پرداخت حقوق معوقه، کاهش ضریب سختی کار از طرف شرکت گسترش آهن راه و عدم تسویه مطالباتشان از طرف کارفرمای سابق این شرکت (تراورس) معترض هستند.

شاپور ارصلانی (مدیرکل راه‌آهن حوزه آذربایجان) گفت: به دنبال اعتراضات اخیر کارگران خطوط ریلی آذربایجان به دلیل معوقات مزدی، جلسه‌ای در استانداری تشکیل و مقرر شد راه‌ آهن و شرکت پیمانکار نسبت به تامین منابع مالی و پرداخت حقوق معوق آنان اقدام کند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شاغل در راه‌آهن منطقه آذربایجان ۲ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: یکی دیگر از مطالبات صنفی کارگران خطوط ریلی آذربایجان پرداخت حق سنوات آنان از سوی پیمانکار قبلی است که مقرر شد نمایندگان‌شان از طریق اداره کار اقدام کنند تا بعد از صدور حکم قضایی، راه‌آهن از محل ضمانت‌نامه شرکت پیمانکار، مطالبات آنان را پرداخت کند.

ارصلانی ادامه داد: پیمانکار موظف است تمام مطالبات کارگران را پرداخت و برگه تسویه حساب را به دستگاه‌های ذیربط ارایه کند تا راه‌آهن نیز ضمانت‌نامه وی را عودت کند.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.