آذوح: دادگاه تجدید نظر حکم ۲۳ ماه حبس تعزیری “رویا صغیری” دانشجوی دانشگاه تبریز که در اعتراضات دی ماه و اعتراضات به حجاب اجباری بازداشت شده بود را تایید کرده است.

به گزارش صفحه اینستاگرام این دانشجو و فعال اجتماعی _سیاسی که روز چهارشنبه ۲۰ تیر ماه در مطلبی رای دادگاه تجدیدنظر را منتشر کرده و اعلام نموده که رای دادگاه بدوی هیچ تغییری توسط قاضی دادگاه تجدیدنظر با اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به ارکان نظام» تایید گردیده است،این دانشجوی دانشگاه تبریز به ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

خانم صغیری پیش از این در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری» محاکمه و به ۸ ماه حبس تعزیری از بابت تبلیغ علیه نظام و از بابت توهین به رهبری نیز به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر این حکم را عینا تایید کرده است.

همچنین رویا صغیری در پرونده دیگری هم به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی» و «ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی از طریق برداشتن روسری خود در خیابان» به یک سال حبس تعلیقی و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

خانم صغیری خود نیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام به این حکم قضایی دوم اشاره کرده که بخشی از آن معطوف به کنش اعتراضی او نسبت به حجاب اجباری در کشور بوده است.

پروانه سلحشوری از نمایندگان مجلس ایران طی اظهار نظری؛ شمار دانشجویانی را که در جریان اعتراضات دی ماه سال گذشته و پس از آن بازداشت شده‌اند را بالغ بر ۱۵۰ نفر عنوان کرده است که تعدادی از آنان به حبس، شلاق، جزای نقدی یا ممنوع‌الخروجی و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی محکوم شده‌اند.