آذوح: در ادامه روند بازداشت فعالین تورک آذربایجانی جهت ممانعت از برنامه گردهایی سالانه قلعه بابک نیروهای امنیتی با بازداشت ۱۲ فعال دیگر شمار بازادشت‌شدگان را به ۲۹تن افزایش دادند.

"مرتضی پروین" ، "حجت فکری" ، "علی روحبخش" و "محمد آزاد" چهار فعال اردبیلی هستند که شامگاه ۱۳ تیر حین ورود به شهر کلیبر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

صبح ۱۴ تیر نیز مامورین امنیتی:

"علی‌(آیت)خیرجو" ، "توحید امیر چمنی" ، "میثم جولانی" و "علی جولانی " چهار فعال دیگر اردبیلی را همراه با "قاسم محمودی" و "محمود محمودی" دو فعال اهل کلیبر در ورودی قلعه بابک دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

در شهر سراب هم "سهند معالی" بعد از ظهر امروز از سوی نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده است.

از سلماس نیز خبر میرسد "عباس نیکروان" هنرمند شناخته شده آذربایجانی از ظهر امروز با مراجعت نیروهای امنیتی به محل کارش دستگیر شده است.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته و جهت این موضوع "عباس لسانی" ، "عسگر اکبرزاده" ، "رحیم غلامی" ، "سعید صادقی فر" ، "مهدی هوشمند" ، "عبدالله هوشمند" ، "ابراهیم نوری" ، "جعفر رستمی" ، "سجاد جولانی" ، "فرج نوری" ، "مرتضی یزدانی" ، "کیومرث اسلامی" ، "سجاد عبدلی" ، "رحیم ساسانی" ، "مرتضی محمدی" ، "علی واثقی" و "سجاد صدقی" در شهرهای اردبیل ، تهران ، اورمیه ، تبریز و بستان‌آباد بازداشت شده‌اند.

در این بین اکثر بازداشت‌شدگان به بند سلامت زندان اردبیل منتقل شده بودند که به جهت اعتراضشان به عدم تفکیک بند مورد کتککاری قرار گرفته و سه فعال بنامهای علی واثقی از ناحیه چشم چپ ، مهدی هوشمند از ناحیه دست و رحیم غلامی از ناحیه دندان مورد آسیب جدی واقع شده‌‌اند.

به دنبال این موضوع شماری از فعالین نگهداری شده در این بند به اردوگاه-زندان ما بین اردبیل و سرعین منتقل شده اند.

"سعید صادقی‌فر" ، "رحیم غلامی" ، "عسگر اکبرزاده" ، "مهدی هوشمند" و علی واثقی پنج فعالی هستند که به این اردوگاه انتقال داده شده‌اند.

هنوز از سرنوشت و محل نگهداری عباس لسانی خبری منتشر نشده که این امر نگرانی خانواده لسانی را به همراه آورده است.

"علی لسانی" و "مهدی لسانی" دو فرزند آقای لسانی که امروز برای کسب خبر از وضعیت پدر خود به دادگاه انقلاب اردبیل رفته بودند به جهت اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولین قضایی توسط حراست دادگاه دستبند خورده و از دادگاه اخراج شده‌اند.

در روزهای گذشته ده‌ها تن در شهرهای مختلف آذربایجان احضار ، بازجویی و تهدید شده‌اند که در صورت حضور در مراسم قلعه بابک بازداشت خواهند شد.

مراسم گردهمایی برای تولد بابک خرمدین قهرمان ملی آذربایجانیها از عصر امروز ۱۴ تیر با حضور مردم شهرهای مختلف آذربایجان آغاز و تا عصر فردا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.