آذوح: در آستانه گردهمایی سالانه قلعه بابک و در ادامه بازداشت‌های گسترده در آذربایجان چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ سه فعال دیگر در شهرهای اهر، مغان و اورمیه نیز بازداشت و تعداد بازداشتی‌ها تا لحظه تنظیم این خبر جمعا به ۱۷ تن رسید.

"کیومرث اسلامی" در مغان ، "فرج نوری" در اهر و "مرتضی یزدانی" در اورمیه سه فعالی هستند که پس از بازداشت، به مکان نامعلومی انتقال داده شده‌اند.

از زندان اردبیل نیز خبر می‌رسد که ۱۲ تن از ۱۴ بازداشتی‌های دیروز که به بند سلامت آن زندان منتقل شده‌اند به جهت اعتراض به عدم تفکیک بندها مورد هجوم و ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند.

"عسگر اکبرزاده" یکی از این بازداشتی‌ها طی تماس تلفنی با "ابراهیم رشیدی ( ساوالان )" عنوان کرده که چشم چپ علی واثقی آسیب و دست مهدی هوشمند و یکی از دندان‌های رحیم غلامی در این ضرب و شتم شکسته است.

مرتضی پروین یکی از فعالین دیگر اردبیل که از طرف اداره اطلاعات این شهر اقدام به بازداشت بدون حکم شده بود پس از مقاومت در برابر این اقدام خودسر مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

مامورین چند ساعت پس از این اقدام به خانه پدری وی یورش و پس از آنکه موفق به دستگیری او نشده‌اند منزل را تفتیش و کتابها و کامپیوتر شخصی پروین را ضبط کرده‌اند.

در ادامه احضار،‌تهدید و بازجویی‌ها نیز "محرم کامرانی" ، "صالح ملاعباسی" ، "اکبر ابوالزاده" ،"نیما عباس‌پور" و" مهدی زنجیر بلاغی" در اهر ،"فردین مرادپور" ، "رامین جبرائیلی" ، "سیامک کوشی" ، "ابولفضل جانی" ، "ناصرعلی‌مرادی"، "یونس زاریون" ، "رشید دانشجویی" و "سجاد بداغی" در تبریز احضار و ضمن بازجویی تهدید به بازداشت شده‌اند.

از سرنوشت و محل نگهداری "عباس لسانی" فعال شناخته شده تورک تاکنون خبری منتشر نشده است