آذوح: کنگره ایالات متحده آمریکا برای حمایت از اعتراضات مردم در ایران قطعنامه صادر کرد.

به گزارش آرازنیوز، متن این قطعنامه که توسط سناتور دانا روهراباکر تنظیم و توسط کنگره آمریکا نیز تصویب شده است برای اولین بار نام ملت‌های غیرفارس در این قطعنامه آورده شده و بر حقوق مساوی آنها نیز تاکید شده است.

بابک چلبیانلی سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش) در حساب توییتر خود با انتشار خبر تصویب قطعنامه برای حمایت از اعتراضات مردم در ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی نوشت: برای اولین بار اتنیک‌ها به صورت برابر قید شدند. وی همچنین در حساب فیسبوک خود نیز نوشته متاسفانه نام ما در این قطعنامه آذری قید شده اما سناتور قول داده که نام ما را از این پس تورک بنویسند. سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان پیشتر در حساب توییترش خبر از تنظیم این قطعنامه در کنگره آمریکا را داده بود.

این قطعنامه در حمایت از اعتراضات دامنهدار مردم در ایران علیه جمهوری اسلامی و رسیدن به حقوق ابتدایی و جمهوری سکولار و دمکراتیک و غیرهسته‌ای در ایران توسط سناتور دانا روهراباکر نوشته و نتظیم شده و به موافقت اعضای کنگره آمریکا رسیده است. در یک بند از این قطعنامه نوشته شده که عرب‌ها، کردها، آذری‌ها(تورک‌ها)، لرها، تورکمن‌ها، قشقایی‌ها، بلوچ‌ها، فارس‌ها و غیره به صورت برابر باید در کشور مشارکت سیاسی داشته باشند.