آذوح: پیمان کیوانی؛ خواننده پاپ آذربایجانی در اعتراض به سیاست عدم صدور مجوز برای موسیقی و کنسرت تُرکی، سازش را آتش زد.

پیمان کیوانی؛ هنرمند جوان آذربایجانی جمعه (۲۵ خرداد ۱۳۹۷) اقدام شکستن و سپس آتش زدن ساز گیتار خود کرد. وی علت این حادثه را اعتراض به “اداره ارشاد استان اردبیل” عنوان می‌کند.

این خواننده آذربایجانی اهل اردبیل در حین سوختن سازش در شعله‌های آتش، می‌گوید: «وقتی می‌خواهم برای موسیقی ترکی مجوز بگیرم، مسئولان دچار دل پیچه شده و شکمشان درد می‌گیرد

پیمان کیوانی در تشرح سخنان تاکید دارد: «به اداره ارشاد استان اردبیل اعتراض دارم، امیدوارم مسئولین ارشد به دادمان برسند. اجازه برگزاری کنسرت و اجرای موسیقی به زبان مادری‌ام (ترکی) را نمی‌دهند

هنرمند آذربایجانی در پایان نیز با حجمی از غم و اندوه اضافه می‌کند: «من نیز به نشانه اعتراض سازم را آتش می‌زنم، همچنین دیگر در اردبیل کنسرت اجرا نخواهم کرد. امیدوارم به زودی از این شهر بروم

این حادثه تلخ واکنش گسترده کاربران ترک در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

کاربران با درج پیام‌های (کامنت) حمایتی و امید دهنده در صفحه اینستاگرام پیمان کیوانی، از وی حمایت کرده و می‌خواهند که با قدرت راهش را ادامه دهد.

پیمان کیوانی خواننده‌ای مردمی است و در بین جوانان آذربایجانی محبوبیت دارد. محتوای اکثر ترانه‌های وی در وصف ملت ترک آذربایجان است.

هنرمندان آذربایجانی برای برگزاری کنسرت موسیقی باید از چندین فیلتر جمهوری اسلامی عبور کرده تا بتوانند مجوز بگیرند. این رویه تبعیض آمیز از سوی اداره ارشاد جمهوری اسلامی اعمال می‌شود.

در این میان، درخواست صدور مجوز برای اجرای کنسرت و موسیقی فارسی در شهرهای آذربایجان جنوبی، تشویق و حمایت مسئولین را به همراه دارد.