آذوح: ملت شریف آزربایجان

تاریخ گواه این ادعاست که سولدوز، سنگر آزادیخواهان و دژ مستحکم منطقه غرب آزربایجان در برابر تجاوزات بیگانگان بوده و سولدوز برای دفاع از مام میهن سینه خود را در مقابل تیر کین و نفرت مهاجمان سپر کرده و شیهدان منطقه سولدوز بیرق آزادی خواهی ملت آزربایجان و سند رسوایی مکاران می باشند.

سال ۱۳۵۸ برگ روشنی از تاریخ کتاب مقاومت ملی سولدوز و آزربایجان به شمار می رود که فتنه اشغال اراضی میهن با مقاومت سترگ مردم سولدوز و خون جوانانش رنگین شد.

۳۱فرودین روز خروش ملی بر علیه دشمنان آزربایجان و دفاع از تمامیت وطن بود که با خون شهیدان این روز فتنه اشغال اراضی تاریخی آزربایجان در دروازه سولدوز عقیم ماند.

از آن روزهای تاریخی ۳۹سال می گذرد، مقاومت ملی مردم سولدوز و شهیدانش در خاطره ها جاودانه شده و ارگان های دولتی ایران نیز در رسانه ها حوادث سولدوز را همیشه با آه و تاب تبلیغاتی انعکاس داده اند. اما افسوس بعد از ۳۹سال شهیدان این خطه با بی مهری مسئولان حکومتی روبرو شده و در ۳۹مین سالگرد این حادثه خانواده این شهدای والا مقام با درهای بسته بنیاد شهید سولدوز و برخورد غیر مسئولانه مقامات نیروی انتظامی در تجمع خانواده شهدا بر سر مزار عزیزانشان روبرو شدند.

ما جمعی از خانواده شهدای حوادث تلخ ۳۱فرودین ۱۳۵۸شهر سولدوز به رغم درخواست رسمی از سوی بنیاد شهید از حق برگزاری مراسم در یکی از مساجد سولدوز محروم شدیم و نیروی انتظامی نیز مانع از حضورمان بر سر مزار عزیزان شهیدمان شد.

این در حالی هست که رسانه های پان فارس حامی گروه های تروریستی در ماهواره ها با برنامه های مختلف و دروغ پردازی از حادثه «قارنا» شهیدان سولدوز را مورد اهانت قرار داده و تروریست های دمکرات و کومله را همچو قهرمان یاد و نعل وارونه بر تاریخ می زنند که گویی ترک های آزربایجان مسبب کشته شدن تروریست ها هستند.

افسوس خون شهیدان ما صرفا مصرف تبلیغاتی برای برخی دارد و گویا حضور ما بر مزار شهیدانمان و برگزاری مجلس یادبود برای شهیدان ۳۱فروردین سولدوز به مذاق برخی آقایان به اصطلاح اصلاح طلب، کسان غیر منتخب در مجلس شورای اسلامی و استاندار غیر بومی خوش آیند نیست.

ما جمعی از خانواده شهدای ۳۱فروردین ۱۳۵۸سولدوز خواهان:

۱-ثبت اسامی شهدای این حادثه در بنیادشهید سولدوز

۲-حمایت از بازماندگان و فرزندان شهدا ۳۱فرودین سولدوز

۳-برگزاری مراسمات سالانه برای زنده نگه داشتن خاطره شهدا

۴-پایان دادن به بی مهری نیروی انتظامی و استانداری آزربایجان غربی با خانواده شهدا و دلجویی از برخورد ناپسند اخیر

۵ثبت روز ۳۱ فروردین در تقویم‌رسمی کشور به عنوان روز سولدوز

۶- ثبت و معرفی رسمی حزب دمکرات کردستان به عنوان شروع کننده جنگ

جمعی از خانواده شهدا ۳۱فرودین ۱۳۵۸سولدوز

سولدوز