آذوح: جوانان هویت طلب اردبیل در اعتراض به تحریف فرهنگ و هویت آذربایجان، تابلوهای نصب شده در گردنه حیران با عبارت جعلی «حیران آستارا» را مخدوش کردند.

در روزهای گذشته به بهانه «ارائه خدمات مسافرتی» به مسافران مسیر اردبیل-آستارا، ۱۵ عدد تابلوی جدید در مسیر گردنه حیران نصب شده است. محتوای این تابلوها ضد آذربایجانی و در راستای تجزیه گردنه حیران از استان اردبیل است.

نصب این تابلوها با واکنش منفی ملت ترک آذربایجان مواجه شده است. جوانان ملی آذربایجانی برای نشان دادن اعتراض، در اولین فرصت تعدادی از این تابلوها را مخدوش کردند.

به اذعان یونس رنجکش؛ فرمانداری آستارا، دستور نصب این تابلوهای ضد آذربایجانی از سوی استانداری گیلان، صادر شده است.

لازم به یادآوری است؛ جوانان آذربایجانی در سالهای گذشته نسبت به جعل و تحریف تاریخ گردنه حیران، واکنش گسترده‌ای نشان داده‌اند.

علیرغم واکنش عملی جوانان هویت طلب، نمایندگان آذربایجان به خصوص نمایندگان استان اردبیل واکنشی به محتوای این تابلوها نشان نداده‌اند. این روزها، منطقه تاریخی حیران به صورت سیستماتیک در معرض تحریف و جعل قرار دارد.

جوانان فعال ملی ،در مناطق مختلف آذربایجان جنوبی، همواره نسبت به جعل نام مناطق، خیابان‌ها، شهرک، پارک‌ها و …مخالف و با آن مبارزه می‌کنند.

لازم به ذکر است در راستای سیاستهای ضد ترک و ضد آذربایجانی حکومت تهران نسبت به آذربایجان شهرها و مناطق اکثرا ترک نشین انزلی، هشتپر، رضوانشهر و آستارا از آذربایجان منفک و ضمیمه گیلان گردید.