آذوح: پریسا رفیعی، فعال صنفی و دانشجوی هنرهای زیبا دانشگاه تهران که در تاریخ 6 اسفندماه سال جاری بازداشت شده بود، روز دوشنبه 28اسفند 1396 شمسی با قید وثیقه 300 میلیون تومانی و تا زمان برگزاری دادگاه موقتا از زندان آزاد شد.

بنا به اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی توسط نزدیکان این دانشجوی ترک آذربایجانی، پریسا رفیعی، دانشجوی عکاسی دانشگاه تهران و عضو شورای صنفی دانشگاه تهران روز دوشنبه 28 اسفند ماه پس از گذشت 23 روز با قید وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه موقتا از زندان آزاد شد.

به گفته نزدیکان خانم رفیعی، وی از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی نگهداری شده بود.

پریسا رفیعی در تاریخ 13 اسفندماه تفهیم اتهام شده و برای وی قرار بازداشت موقت صادر شده بود، پس از پیگیری‌های مداوم خانواده و وکیل وی، سرانجام وکالت نامه به امضای او رسیده بود.

خانم رفیعی، پیش از این در تاریخ 14 اسفندماه سال جاری با وساطت فاطمه سعیدی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ایران، توانسته بود تماس کوتاهی با خانواده خود داشته باشد.

پریسا رفیعی فعال صنفی و دانشجوی هنر های زیبا دانشگاه تهران در تاریخ 6 اسفندماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

در چهارمین روز بازداشت این دانشجوی هنر پدر او طی یادداشتی کوتاه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«از ارگان/نهاد بازداشت‌کننده‌ی او بی‌اطلاعیم. به طور شفاهی و از این طرف و آن طرف شنیده‌ایم که اطلاعاتِ سپاه او را بازداشت کرده اما به طور رسمی با ما تماس گرفته نشده و بیان نشده کجا و برای چه اتهام یا اتهاماتی او را بازداشت کرده‌اند؟!

اجازه داده نشده وکیلش او را ببیند و وکالتنامه را به امضایش برساند؛ در جریان اتهام یا اتهاماتش قرار بگیرد و نکات لازم را یادداشت نموده و ارائه کند.

حق قانونی اوست که از اولین دقایق تحت نظر قرار گرفتن و یا بازداشت شدن درخواست وکیل کند. وکیل داشته باشد و با خانواده‌اش تماس بگیرد و بازداشتش را به اطلاع خانواده برساند اما مظلومانه از این حقوق مسلم خود محروم شده و شده‌ایم