آذوح: رضا علیزاده گفت: طرح مس سونگون که همزمان با کرمان آغاز شده بود تعطیل مانده است و امروز اگر از سایت مس سونگون بازدید کنید مانند یک مکان غارت‌زده است.

به گزارش یول‌پرس، پیش از ظهر امروز رضا علیزاده در مجمع عالی بسیج آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مسائل و مشکلات کشور را همه ما مطرح کرده و مطالبه می‌کنیم اما چه کسی باید به آن جواب دهد؟تنها طیفی در کشور که کارش را درست انجام می‌دهد مردم هستند!

وی افزود: طرح‌های توسعه مس سونگون در مجلس هشتم با اعتبار یک میلیارد دلار آغاز شد و سایت ۸۰ هکتاری در اختیار پیمانکار قرار گرفت اما مدیریت بعدی مس ایران این طرح را تعطیل کرد.

علیزاده وضعیت مس سونگون را نامناسب دانست و گفت: در ایام دهه فجر امسال طرح‌های سال ۸۹ استان کرمان افتتاح شد اما طرح مس سونگون که همزمان با کرمان آغاز شده بود تعطیل مانده است و امروز اگر از سایت مس سونگون بازدید کنید مانند یک مکان غارت‌زده است.

وی خاطرنشان ساخت: با پیگیری و همدلی مسئولین استان امیدواریم از اردیبهشت ماه این پروژه آغاز شود؛ شرکت مس آذربایجان را بدون در اختیار گذاشتن درآمد کنسانتره مس سونگون و هیچ سرمایه‌ای تاسیس کرده‌اند و یک درصد از درآمد فروش کنسانتره نیز در سونگون و آذربایجان هزینه نمی‌شود.

نماینده ورزقان تصریح کرد: شرکت مس آذربایجان یک شرکت صوری و قلابی بود.