آذوح: بنا به اطلاع دریافتی، زندانی سیاسی آذربایجان سیامک میرزایی که پیش تر از این از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام انتسابی تشکیل و اداره دستجات علیه امنیت داخلی با استناد به ماده ۴۹۸ ق. م . ا به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال مجازات تکمیلی اقامت اجباری در شهرستان طبس از توابع استان خراسان جنوبی محکوم و هم اکنون در حال سپری نمودن دوره محکومیت خویش در بند ۸ زندان اوین می باشد با ارائه لایحه فرجام خواهی از طرف وکیلش آقای فقیهی، دادرسی پرونده نامبرده به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور ارسال گردیده است.

گفتنی است که در صورت تأیید ایرادات شکلی از طرف شعبه ۳۵ دیوان عالی، پرونده مهندس میرزایی به دادگاه هم ارز (تجدید نظر) جهت تشکیل جلسه دادرسی مجدد ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است مهندس میرزایی یکی از فعالین باسابقه حرکت ملی آذربایجان میباشد که به علت فعالیت های ملی و مدنی خویش بارها توسط مراجع اطلاعاتی بازداشت و مورد محکومیت کیفری قرار گرفته بود. همچنین نامبرده با وجود قبولی در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد جز دانشجویان ستاره دار شناخته شده و از ادامه تحصیل در مقاطع عالی ممنوع التحصیل گردیده بود.