آذوح: تجمعات اعتراضی در ایران امروز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در برخی شهرها همچنان ادامه داشت، این اعتراضات کشته و زخمی‌هایی داشته است که متأسفانه به دلیل ایجاد محدودیت‌هایی که حکومت جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های خبری و اینترنتی اعمال کرده است اخبار دقیقی از آن در دست نیست.

تجمعات اعتراضی در ایران امروز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در شهرهای سمنان، تهران، کرج، تاکستان، سنندج، کنگاور، کرمانشاه، قحدیرجان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، اهواز، شادگان و برخی شهرها همچنان ادامه داشته، این اعتراضات کشته و زخمی‌هایی داشته است که متأسفانه به دلیل ایجاد محدودیت‌هایی که حکومت جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های خبری و اینترنتی اعمال کرده است اخبار دقیقی از آن در دست نیست.

درحالی‌که تجمعات اعتراضی در ایران وارد پنجمین روز خود می‌شود تجمعات در تهران و سایر شهرهای ایران ادامه داشته است و گزارش‌های رسیده حاکی از کشته شدن ۱۵ نفر در اعتراضات شهرهای مختلف ازجمله تهران، شهرستان درود (لرستان)، ایذه (خوزستان)، شاهین‌شهر (اصفهان)، تویسرکان (همدان) در این چند روز دارد.

واکنش‌های جهانی به اعتراضات مردمی در ایران رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است، دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا در تازه‌ترین پیام خود که در توییتر منتشر کرده نوشته است: “ایران، به‌رغم توافقنامه بسیار بدی که از سوی دولت اوباما با آن‌ها امضا شد، در تمامی زمینه‌ها شکست‌خورده است. مردم بزرگ ایران برای سال‌های زیادی سرکوب‌شده‌اند. آن‌ها گرسنه غذا و آزادی هستند. همراه با حقوق بشر، ثروت ایران در حال چپاول شدن است. زمان تغییر فرارسیده.”

روز پنجشنبه هفت دی‌ماه، اعتراض‌ها ابتدا در مشهد با شعارهای اقتصادی شروع شد سپس در عرض چند روزبه دیگر شهرهای ایران سرایت کرد ماهیت شعارها عوض شد به‌طوری‌که مردم معترض رأس حکومت را نشانه رفته و شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی می‌دهند. با گسترش دامنه اعتراضات، حکومت با ایجاد محدودیت در شبکه‌های اینترنتی ازجمله تلگرام و اینستاگرام و برخی شبکه‌های اجتماعی و همچنین تدابیر شدید امنیتی در شهرهای مختلف ایران سعی در کنترل اوضاع نابسامان فعلی را دارد که تاکنون نتیجه‌ای نداده است.