آذوح: اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز کارخانه ورشکست شده «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز» را پلمب کرد و کارگران باقیمانده این کارخانه، پشت در ماندند.

به گزارش گوناز تی وی، مسئولان حکومت، در سال١٣٧٠، شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز را از  گروه تراکتورسازی تبریز جدا کرده بود.

در بنر درب ورودی کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز که توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز نصب شده آمده است:«نظر به اتمام اجاره نامه در مورخه ۹۶/۹/۲۳ و عدم تمایل تمدید اجاره نامه توسط مستاجر محترم درب ورودی و کلیه درب کارگاه ها و ساختمان ها و ... شرکت توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز به قائم مقامی از ورشکستگی شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز در اجرای قوانین و مقررات ورشکستگی مهر و موم و پلمب گردید

در ادامه این اطلاعیه آمده است:«از این ورود کارگران و سایر اشخاص به داخل شرکت ممنوع بوده و در صورت ورود و شکستن یا محو پلمب جرم بوده و وفق قانون مجازات اسلامی از ۳ ماه تا ۲ سال محکوم به حبس می گردند

در ٦ اردیبشهت ماه٩٦، این کارخانه براساس احکام صادره از شعب ۷ و ۱۱ دادگاه عمومی تبریز ورشکسته اعلام شده و اداره امور آن به اداره امور ورشکستگی تبریز واگذار شده بود.

بر اساس گزارش ها، آگهی فروش این کارخانه از سوی  اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز منتشر شده اما آیا این کارخانه به فروش رفته یا نه و خریدار آن چه کسی است خبری در دست نیست.

ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز یکی از شرکت هایی بود که در اواخر سال ۱۳۷۰ از کارخانه تراکتور سازی تفکیک شد و قرار بود به تولید و صادرات انواع ماشین آلات صنعتی و ادوات کشاورزی بپردازد اما ورشکست شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز «سوء مدیریت» و «واگذار نشدن اوصولی این کارخانه به بخش خصوصی» را عامل ورشکستگی این کارخانه عنوان کرد.

«کریم صادق‌ زاده تبریزی» صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کارخانه اکنون ۲۰۰ کارگر دارد، گفت:«درست نبود پلمپ شود چراکه الان حق کارگران این کارخانه تضییع می شود

در تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، کارگران این کارخانه صبح امروز به هنگام مراجعه به کارخانه با درب بسته مواجه شدند و در این هوای سرد تبریز پشت در سرگردان ماندند.

لازم به ذکر است طی چند سال اخیر، معدود کارخانه های موجود در شهرهای آذربایجان جنوبی به بهانه «خصوصی سازی»، به اشخاص نزدیک به حکومت ایران واگذار شد و اکنون اکتر این کارخانه ها با بحران مواجه شده اند.

روز شنبه ٢٩مهرماه٩٦، «مجید خدابخش» استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد از ٢٨ واحد خصوصی‌سازی شده، در استان ٢١ مورد آنها دچار بحران شده اند.

کارخانه هایی مانند کمباین سازی تبریز، ترانسفوی زنجان، روغن نباتی جهان زنجان، بلبرینگ سازی تبریز، لیفتراک سازی سهند تبریز، ماشین سازی تبریز و... جزو معدود کارخانه های موجود در آذربایجان جنوبی می باشند که این کارخانه ها هم به بهانه «خصوصی سازی» با قیمت ناچیزی به اشخاص نزدیک به حکومت ایران واگذار شدند و بسیاری از این کارخانه ها با قدمتی بیش از ۵٠ سال، اکنون در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند و و بسیاری از کارگران این کارخانه ها اخراج شده اند.