آذوح: یکی از رهبران جنبش آزادی بخش الاحواز به نام احمد مولی نیسی توسط عوامل جمهوری اسلامی ایران در هلند ترور شد.

بنا بر گزارش های منتشر شده، احمد نیسى یکى از رهبران جنبش آزادى بخش احواز چهارشنبه ۸/۱۱/۲۰۱۷ از سوی نیروى برون مرزى اطلاعات در مقابل درب منزلش ترور شد و جان خود را از دست داد.

وی در شهر لاهه هلند بر اثر اصابت سه گلوله به سر و سینه اش جان خود را از دست داده است.

بنا به گفته دو همراه احمد نیسى، آنها در هنگام برگشت از مراسم فاتحه خوانى در مقابل درب منزل احمد نیسى و هنگام پیاده شدن از ماشین، فردى که صورتش پوشانده بود از یک ماشین بنز مرسیدس سیاه با ‘کلت کمرى با صدا خفه کن’ از پشت به طرف سر احمد نیسى شلیک کرده و بعد از افتادن او بر زمین دو تیر خلاص در سینه احمد نیسى شلیک کرده است. آنها مى‌گویند ضارب خواست بطرف آنها نیز شلیک کند اما بدلیل دستپاچه شدن و هنگام وارد شدن به ماشین کلت کمرى از دست او مى‌افتد.

تا کنون پلیس هلند نسبت به این حادثه اظهار نظر نکرده است اما یکى از افراد پلیس در تویتر نوشته: در حال بررسى این حادثه مرگبار تیراندازى هستیم.

خانواده این فعال سیاسى عرب، اطلاعات برون مرزى ایران و وابستگان به این نهاد در خارج از کشور را متهم به ترور احمد نیسى مى‌کنند.

این فعال سیاسى عرب بعد از دستگیرى چند تن از اعضاى جنبش آزادى بخش الأحواز، که بعداً شمارى از آنها به دلیل دست داشتن در انفجارهاى ۱۳۸۴ احواز توسط دادگاه انقلاب احواز محاکمه و به اتهام محاربه با خدا اعدام شدند، به همراه چند تن از رهبران و اعضاى این تشکیلات به خارج از کشور رسیدند.

احمد نیسى یکى از رهبران و بنیانگذاران ”جنبش آزادى بخش الأحواز” که در سال ۱۹۹۹ تشکیل شده است.

در سال ۲۰۱۰ کانال انگلیسى ایران پرس تى‌وى احمد نیسى و چند تن از فعالان عرب را به عنوان تروریست و تحت تعقیب انترپول معرفى کرد. ایران از پلیس بین‌المللى “انترپول” در خواست کرده بود که احمد نیسى و چند تن دیگر را جهت محاکمه به کشور بازگرداند.

برخی آگاهان این حادثه را در ارتباط با فعالیت های اخیر گروههای سیاسی عرب احواز می دانند.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی سابقه طولانی در ترور مخالفان خود دارد. اخیرا یک فعال رسانه ای شناخته شده به همین روش در استانبول ترکیه ترور شده بود.