آذوح: نشستی با عنوان جایگاه و نقش آزربایجانی ها در فرایندهای ژئوپلیتیک منطقه و دنیا توسط تشکیلات GADTB در هتل پاکین در کشور اتریش برگزار شد.

نشستی با عنوان جایگاه و نقش آزربایجانی ها در فرایندهای ژئوپلیتیک منطقه و دنیا توسط تشکیلات GADTB در هتل پاکین در کشور اتریش برگزار شد.

به گزارش آرازنیوز در ابتدای این نشست اژدر تقی زاده دبیر اتحادیه دمکراتیک تورک آزربایجان جنوبی در مورد وظایف و اهداف تشکیلات به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در ادامه در مورد آزربایجان جنوبی به ارائه گزارش پرداخت وی در این‌ باره گفت تورک‌های آزربایجان نزدیک به یک قرن است در سرزمین مادری خود محکوم‌ به زندگی زیر اسارت شوونیزم فارس شده‌اند و در این مقطع زمانی فرزندان غیور تورک آزربایجانی برای گسستن زنجیر اسارت و به دست آوردن استقلال و آزادی بی وقفه در حال مبارزه هستند و ملت تورک آزربایجان جنوبی در مرحله جدید تاریخ خویش به بالاترین سطح بیداری ملی دست‌یافته است و مبارزه ملی تورک‌های آزربایجان و فریاد حق‌خواهی آزربایجان جنوبی دقت جهانیان را به خود جلب کرده است.

وی در ادامه در مورد اتحادیه دمکراتیک ترک آزربایجان جنوبی نیز گفت این حزب تنها راه دفاع و حراست حقوق تورک‌های آزربایجان جنوبی را استقلال می‌دانند و آزادی ملت تورک آزربایجان جنوبی از اسارت شوونیزم فارس و استقلال آنان را در قالب اراضی تاریخی آزربایجان را به‌عنوان هدف خویش برگزیده‌ است.

او در ادامه گفت درهای GADTB با ارجحیت قائل شدن به ارزش‌های دموکراتیک و ملی به روی تمام نیروهایی که راه تشکیل دولت مستقل آزربایجان جنوبی و تحقق آزربایجان واحد تلاش می‌کنند باز است و به‌عنوان اتحادیه دمکراتیک ترک آزربایجان جنوبی تمامی نیروهای و تشکیلات‌های ملی آزربایجان جنوبی را برای اتحاد با GADTB و مبارزه واحد دعوت می‌کنیم.

در ادامه مشاور امور بین‌الملل تشکیلات میکاییل اویتا به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت اتحادیه دمکراتیک ترک آزربایجان جنوبی برای تشکل‌گرایی هم‌وطنان خارج از آزربایجان جنوبی قدم‌های مهمی را برداشته است و قدم‌های جدی‌تر دیگری در ارتباط با آزربایجان جنوبی برداشته خواهد شد.

همچنین مشاور مطبوعاتی و انفورماتیک اتحادیه دمکراتیک ترک آزربایجان جنوبی حسن صفری نیز در سخنرانی خود به وظایف هم‌وطنان داخل آزربایجان و لزوم تشکل‌گرایی آنان و برداشتن قدم‌های لازم اشاره کرد.

لازم به ذکر است در این نشست نمایندگان برخی تشکل‌ها و گروه‌های غیردولتی و گروهی از خبرنگاران رسانه‌ها حضور داشتند.