آذوح: از ماه آینده، بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب، توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز خواهد شد.

به نوشته روزنامه خراسان، بر اساس ابلاغیه برخی استانداری‌های کشور، به مدیران محلی اعلام شده که حسب تقویم برنامه‌های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال ۹۶، مقرر شده از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود.

این ادارات شامل دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بانک‌های دولتی و خصوصی هستند.

 «ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان» را محمود احمدی‌نژاد طی ابلاغیه‌ای به وزیر کشور وقت در سال ۱۳۸۷ تشکیل داد. دو محور اصلی فعالیت این ستاد، صیانت از حقوق شهروندی و ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

این ستاد در دولت روحانی هم بسیار فعال بوده و محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور پیش‌تر گفته بود که این ستاد تا‌کنون چهار هزار جلسه در سراسر کشور برگزار کرده و ۱۰هزار کارشناس در آن مشغولند تا تنها روی موضوعاتی چون گسترش عفاف و حجاب در میان مراجعه‌کنندگان به اداره‌ها و کارکنان آن‌ها کار کنند.

علی مولازاده جانشین قائم مقام وزیر کشور هم دیماه گذشته گفته بود که علاوه بر مساله حجاب و عفاف کارکنان دولت، نظارت بر مهد کودک‌ها، فرودگاه‌ها و مبادی ورودی و خروجی در بحث عفاف و حجاب از دیگر اقداماتی است که در این ستاد در حال اجرا است.

 اجرای برنامه‌های ۱۲ گانه، هشت گانه و ۱۰ گانه درون سازمانی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ویژه کارکنان دولت، اهدای بودجه به کلیه دستگاه‌ها برای کمک به اجرای برنامه‌های ترویج عفاف و حجاب، بازرسی و ارزیابی وضعیت عفاف و حجاب، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی درون سازمانی (ویژه کارکنان) در کنار بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف برون سازمانی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تدوین اولیه ساختار ستاد صیانت دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب و ابلاغ به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها، از وظایف این ستاد است.

Iran microscope map