آذوح: به گفته معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی امسال بیش از ۸۷ میلیون تومان یاری برگ از سوی بهزیستی آذربایجان غربی به معتادین پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، پروین محمدپوری با بیان اینکه متاسفانه سن اعتیاد در استان به زیر ۱۸ سال رسیده است افزود: در ۹ ماهه نخست امسال بطور تخمینی بیش از ۳ هزار نفر معتاد در استان در مراکز اقامتی و سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: مبلغ هریاری برگ ۱۷۵ هزار تومان بوده که امسال ۵۰۰ نفر به تناسب نیازشان از بهزیستی آذربایجان غربی یاری برگ دریافت کرده اند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشترین گرایش معتادین استان طبق اعلام شورای هماهنگی به تریاک است تصریح کرد: مصرف عمده معتادین در آذربایجان غربی به تریاک و مشتقات آن بوده و لی در درجه دوم اعتیاد به شیشه نیز مشاهده شده است.

وی با اشاره به تعداد مراکز درمانی معتادین تحت نظارت بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در استان ۱۷ مرکز درمان سرپایی ، ۱۵ مرکز اقامتی و ۵ مرکز کاهش آسیب و یک شیلتر و مرکز اقامتی برای زنان وجود دارد.

محمدپوری با بیان اینکه در آذربایجان غربی هیچ مرکز اقامتی بلند مدت (tc) وجود ندارد افزود: با توجه به نیاز استان برای تاسیس مرکز اقامتی بلند مدت و اعلام فراخوان برای ایجاد چنین مرکزی بدلیل هزینه های بالای راه اندازی و اداره چنین مراکزی هنوز متقاضی اعلام آمادگی نکرده است.