آذوح: نماینده اورمیه در مجلس با پوشیدن لباس آذربایجانی در مجلس خواستار اجرای اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی و ایجاد شبکه سراسری تُرکی آذربایجانی در ایران شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی بهادری نماینده اورمیه در مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن انتقاد از رشد نیافتن عقب‌مانده بودن آذربایجان‌غربی در شاخص‌های توسعه ادامه داد: ما مردم آذربایجان خواهان شدیدترین برخوردها با افراد توهین کننده به هویت تاریخ و فرهنگمان هستیم و اجازه نخواهیم داد تفرقه افکنان داخلی و خارجی هر از گاهی با طرح برخی مطالب سخیف به این مردم باغیرت جسارت کنند.

نماینده مردم اورمیه در مجلس افزود: ما خواهان اجرای کامل اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی و تدریس زبان ترکی در مدارس آذربایجان هستیم بنابراین از رئیس جمهور می خواهیم زمینه اجرایی این بخش را بر طبق حقوق شهروندی را سریعاً آماده نماید ضمناً از صداوسیما تقاضا دارم زمینه ایجاد نخستین شبکه ملی را به زبان ترکی – آذربایجانی را فراهم نماید.

وی خطاب به رییس جمهور ، گفت: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های بی نظیر تجارت ،گردشگری، معدنی و ترانزیتی است اما علی رغم این پتانسیل ها هنوز در شاخص های توسعه و بیکاری استان ما جزو استان های بسیار عقب مانده است.

بهادری افزود: به طور مثال از نظر شاخص درآمد سرانه از میانگین کشوری ۴۰ درصد پایین تر است یا از نظر شاخص بهداشت ،درمان و آموزش جزو استان های آخر است. وی همچنین خطاب به وزیر نیرو، خاطر نشان کرد: هنوز از ۶۱۸ روستای ارومیه ۱۷۲ مورد آب ندارند.

بهادری گفت: آذربایجان غربی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه برای رسیدن به میانگین کشور است.

بهادری افزود: دریاچه اورمیه هم اکنون در شرایط بسیار دشواری به سر می برد، ما هم دریاچه را می خواهیم و هم کشاورزی را و این ممکن نیست مگر با تدبیر.